ملهمتك

لأول مرة يعرف قلبى الحسد ...

وربما الحقد ايضاً ...

نعم احسدها ..

احسدها تلك التى ملكت قلبك ..

تلك التى لا ترى سواها عينك ...

تلك التى عشقتها وغازلتها فى كلماتك وشعرك ...

اتدرى ؟! لقد كرهتها ايضاً ...

نعم كرهتها حين لمحت فى كلماتك انها تعذبك ...

انها لا تشعر بك ولا تكترث لحبك ...


وكيف لاتشعر بك وانت بركان حب متفجر ...

وبستان من المشاعر الراقية والاحاسيس المرهفة ...


ليتنى اكون مكانها ليوم واحد...

ليتنى اكون ملهمتك للحظة واحدة ..

كل هذا دار بخلدى حين التقيتك ..

سافرت الى عالم اخر ...

تخيلتنى بجوارك ..

تخيلتك تقول لى احبك ..


اغمضت عينى وتمنيت الا ينتهى هذا الحلم الرائع ....

اغمضتها وماهمنى انى اسير فى الطريق....

ماهمنى نظرات الناس او كلامهم ...

وفجــــــــــــــــأة اصطدمت بك ...

وبعثرت اشيائك ....

يالحظى العاثر ....

ترى كيف تظن بى الان ؟؟!!

بالتأكيد تحسبنى فتاة طائشة متهورة ....


او ربما حسبتنى مجنونة ....

تمنيت لو تبلعنى الارض لحظتها ....

ماقويت على النظر الى وجهك ....

وتمتمت بكلمات مبهمة انا نفسي لا اعرف أكانت اعتذار لك ....

ام توبيخ لنفسي ....


وانحنيت اجمع اوراقك التى بعثرتها ....

وفجأة .. لمحتها ..

لمحتها بين اوراقك ....

رباه انها صورتى ....

يالهى اهى انا ؟؟؟؟؟؟!!!

نظرت اليك مذهولة ...


ارتبكت انت وتلعثمت ..

وجدتك تعتذر لى وقد شحب وجهك

" أنا اسف .... اننى .... أ .. أ .. انكِ "

قلها بالله عليك ...

قلها ولو مرة فى حياتك ....

دونما اشعر قلبت الصورة فاذا بى اجدك كتبت
" ملهمتى وحبيبة عمرى ... متى تشعرين بي ؟؟!! "


أنا .... انا اشعر بك ؟؟!!

وهل شعرت بسواك يوماً ؟!!

رباه أنا ملهمتك ؟؟!!!

انا تلك التى وصفتها فى شعرك ؟؟!!

انا تلك اللتى همت بها عشقاً ؟؟!!

" ولمَ تركتنى اتعذب كل هذا الوقت ؟؟!! "

دونما اشعر خرجت من فمى ..

نطرت انت لى بدهشة ..

" رأيتك اعظم من ان اتخيل حتى ان تبادلينى الحب .. "

يالحماقتك ...

بل يالحماقتى ..

يالحماقتنا ..

أكل هذا الوقت اضعناه من عمرنا دون ان اعلم انك تحبنى

ودون ان تعلم انى عشقتك ؟!!



*********


حبيبى اتذكر تلك اللحظات ؟؟!

انها لحظات ميلادى ..

لم انسها لحظة واحدة ....

تذكرتها يوم زفافنا ..

ويوم ميلاد كل طفل من اطفالنا ..

واذكرها كلما اسعدتنى ..

او اغضبتنى ...

او اتعبتنى ...


" مــــــــــلهمتى "

انها اجمل كلمة سمعتها فى حياتى ..

ووددت لو امحو اسمى واكتبها فى اوراقى وبطاقاتى ...

10 رأوا فى حروفى شئ ما:

أية الشقية الشعنونة يقول...

مش عارفة انا اول مرة ادخل عندك يا سارورة بس انتى عسل اوى وكلامك تحفة خالث
انتى متجوزة وعندك اولاد ولا دى تهيؤات ولا ايه ؟
امممممممممممم
انا هدعبس وراكى وهعرف ادينى بدور
بس بجد عسولة
انا حجزت اول مكان هنا
شوفتى انا شاطرة ازاى
هههههههههههههههههه
تحياتى

سارة درويش يقول...

منورانى يا يويو يا حبيبة قلبى ، وميرسى ليكي اووووووى على الكلام الجميل دا .. من غير ما تدعبسى يا ستى لا متجوزة ولا مخطوبة والطبيعى انى ما عنديش اولاد ... بس دا من وحى الخيال وبس .. وانا بجد اتشرفت اووووووووووووى انك حجزتى مكان هنا يارب بس ما تلغى الحجز خلى بالك الغاء الحجز بغرامة هههههههههههههههه

منورة يا حبيبة قلبى وانتى اللى بجد شكلك عثولة اوى يارب يبقى مرورك عادة

غير معرف يقول...

كل ما اجى الاقى كلام جميل

حرام عليكى تعذبينى بكلامك ده

اللى بيقلب المواجع

والله مدونتك اسم على مسمى

مشاعر مرهفة

لا ولا البوست بعنوان ايه

ملهمتك

وللصدفة انا كاتب قصيدة بعنوان ملهمتى

بس منزلتهاش على المدونة

لأنها بتمثل لى حالة خاصة جدا برفض حد

يقراها غير واحدة بس

كلماتك بحق جميلة

تحياتى

سارة درويش يقول...

عرفة والله مش عارفة ارد بجد اعجزتنى عن الرد ربنا يخليك يارب .. تعرف انا كمان فى لحظة ما كنت حابة احتفظ لنفسى بحاجات معينة كتبتها لأن من حق واحد بس يقراها ، لكن حسيت فى لحظة انى محتاجة اصرخ انى بحبه قدام كل الدنيا فكانت الكلمات اللى كتباها علشانه اقل حاجة اقدر بيها اقول للناس انى بحبه .. كل الكلام حقيقى والله بس بقوله علشان بحاول استعطفك تنزل القصيدة (:

صوت من مصر يقول...

تحسديها على ايه ده دغوف لا مؤخذه
بجد بوست هايل

إيثار يقول...

شكرت جزيلا لك على هذا الكلام الذي مس قلبي

تحياتي

سارة درويش يقول...

صوت من مصر ، مش عارفة على اى اساس بتقول كده .. عموما نورتنى

سارة درويش يقول...

عاشقة الحب العفو يا حبيبة قلبى .. دا من ذوقك الجميل

Unknown يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
سارورة
قراءتى للتدوينة الاخيرة جلبتنى الى هنا فإذا هى رائعة مثلها بل احلى منها
لانها
وكأنها قصة متكاملة :ماضيها(حبها الحبيس قلبها) وحاضرها(تذكرتها يوم زفافنا) ومستقبلها ايضآ(ويوم ميلاد كل طفل من اطفالنا .
تحياتى لكلامك كله

سارة درويش يقول...

رائعة دوماً يا نورهاتى وتضيف تعليقاتك بعداً جديداً .. تعرفين ان مرورك يمعتنى شكرا لكِ